دستگاه تصفيه آب خانگي
 

 

هفت گام طلايي در انتخاب بهترين دستگاه تصفيه آب خانگي (قسمت سوم) 

 

 

گام ششم براي انتخاب دستگاه تصفيه آب خانگي خوب و با كيفيت 

 

گام ششم كه براي انتخاب دستگاه تصفيه آب خانگي بايد برداريم اطلاع از مشخصات مكانيكي دستگاه مي باشد. دستگاه تصفيه آب خانگي از اجزاي مختلفي تشكيل شده است، اجزايي از قبيل فيلتر ها، هوزينگ ها، پمپ، مخزن، شير برداشت، شلنگ، اتصالات  و ... كه به هريك از اين اجزاء به صورت مختصر و كاربردي اشاره مي نمايم.

 

 

فيلتر دستگاه تصفيه آب خانگي 

 

فيلتر ها يكي از مهمترين بخش هاي تصفيه آب خانگي مي باشد كه تماس مستقيم با آب مصرفي و نيز نقش اصلي در تصفيه آب را دارا مي باشند. بنابراين بسيار ضروري است كه فيلتر هاي استفاده شده از كيفيت بالايي برخوردار بوده و استاندارد، اورجينال و داراي تائيديه باشند. در قسمت فيلتر دستگاه تصفيه آب خانگي به نقش و عملكرد هريك از اين فيلتر ها در دستگاه تصفيه آب خانگي اشاره شده است.

 

 

هوزينگ هاي دستگاه تصفيه آب خانگي 

 

هوزينگ ها محل قرار گيري فيلتر دستگاه تصفيه آب خانگي مي باشند از جنس PP و در دو نوع مات و شفاف ساخته مي شوند از اين رو همانند فيلتر ها از اهميت بالايي برخوردار مي باشند و بايد از مواد درجه يك و كاملا بهداشتي تشكيل شده باشند.

 

 

پمپ دستگاه تصفيه آب خانگي 

 

پمپ دستگاه آب شيرين كن به دليل اينكه از اجزاي اصلي دستگاه بوده و در صورت خرابي عملا دستگاه فاقد كارايي مي باشد در نتيجه با دوام بودن آن ضروري است از ديگر نكاتي كه بايد به آن اشاره نمود بدون لرزش و بي صدا بودن پمپ دستگاه تصفيه آب خانگي مي باشد. در قسمت پمپ تصفيه آب خانگي به مشخصات كلي اين پمپ اشاره شده است.

 

 

سوئيچ محافظ پمپ دستگاه تصفيه آب خانگي 

 

در هنگام قطع آب در صورتي كه پمپ روشن بماند باعث صدمه ديدن پمپ (سوختن) مي شود بنابراين نياز است در چنين مواقعي از روشن شدن پمپ جلوگيري شود براي اين كار در دستگاه تصفيه آب خانگي با كيفيت از يك سوئيچ قطع كن فشار پايين استفاده شده است كه در مواقعي كه آب قطع مي شود از روشن شدن پمپ دستگاه تصفيه آب جلوگيري به عمل آورده و مانع از صدمه ديدن پمپ مي شود. پس ضروري است دستگاه خريداري شده داراي محافظ پمپ باشد.

 

 

مخزن دستگاه تصفيه آب خانگي(TANK PAC)

 

مخزن دستگاه تصفيه آب خانگي در ابعاد و حجم هاي مختلف وجود دارد كه بنا به نياز مي توانيد از حجم و اندازه مورد نظرتون خريداري نمائيد معمولا مخزن در نظر گرفته شده در دستگاه هاي تصفيه آب خانگي 16 ليتري مي باشد. وظيفه اين مخزن ذخيره آب تصفيه شده مي باشد بنابراين بايد جنس اين مخزن بهداشتي بوده و نيز از ايجاد طعم و بوي نا مطبوع به آب داخل مخزن جلوگيري نمايد. مخازن با كيفيت معمولا از مواد آنتي باكتريال و به صورت سه لايه ساخته مي شوند كه از تغيير طعم و بوي آب جلوگيري مي نمايند.

 

شير برقي يا چهار راهي دستگاه تصفيه آب خانگي 

 

شير برقي يك ديافراگم است كه وظيفه آن قطع آب ورودي در هنگامي است كه پمپ دستگاه تصفيه آب خانگي به هر دليلي خاموش باشد. در مواقعي كه پمپ دستگاه تصفيه آب خانگي روشن نباشد فشار كافي براي عبور آب از فيلتر ممبران تامين نمي شود در نتيجه تمامي آب ورودي به فاضلاب وارد مي شود به اين دليل نياز است در چنين مواقعي از ورود آب به دستگاه، جهت ممانعت از هدر رفت آب جلوگيري نمود كه اين وظيفه را شير برقي در دستگاه تصفيه آب خانگي بر عهده دارد.

 

البته در بعضي از دستگاه هاي تصفيه آب خانگي بجاي شير برقي از يك چهار راهي استفاده شده است. اين چهار راهي همان وظيفه شير برقي را انجام مي دهد با اين تفاوت كه در داخل اين چهار راهي يك واشر قرار دارد كه آسيب پذير مي باشد. اشكال عمده اي كه اين روش در قطع آب ورودي دارد اين است كه در صورت بالا رفتن فشار آب ورودي احتمال پاره شدن واشر مي باشد و نيز احتمال نشتي آب از چهار راهي بسيار بالاست.

 

 

سوئيچ قطع كننده فشار بالا دستگاه آب شيرين كن خانگي 

 

اين سوئيچ زماني كه مخزن آب دستگاه تصفيه آب خانگي به صورت كامل از آب پر شد پمپ دستگاه تصفيه آب را خاموش مي نمايد تا از آسيب رسيدن و هدر رفت آب جلوگيري نمايد. در صورتيكه مقداري از حجم آب داخل مخزن توسط مصرف كننده كاسته شود اين سوئيچ اجازه روشن شدن پمپ را مي دهد.

 

 

شير برداشت در دستگاه تصفيه آب خانگي 

 

شير برداشت آب در دستگاه تصفيه آب معمولا از جنس كروماته يا از جنس برنجي مي باشد كه طبق استاندارد FDA ميزان سرب بكار رفته در آن نبايد بيش از 2.5 درصد باشد. در مدل هاي غير اصلي ميزان سرب بكار رفته به مراتب بيشتر از 7 درصد مي باشد كه براي سلامتي مضر است. مي توانيد از قسمت شير برداشت تصفيه آب خانگي مدل هاي اين شير را ملاحظه بفرماييد.

 

 

اتصالات و شلنگ دستگاه تصفيه آب خانگي 

 

اتصالات و شلنگ دستگاه تصفيه آب خانگي ضروري است كه از جنس بهداشتي بوده و داراي تائيديه سازمان جهاني بهداشت NSF باشند معمولا بر روي شلنگ اين دستگاه ها عبارت NSF چاپ شده است كه نشان دهنده بهداشتي و سالم بودن جنس محصول مي باشد.

 

گام هفتم گارانتي و خدمات پس از فروش براي دستگاه تصفيه آب خانگي 

 

مدت زمان گارانتي و خدمات پس از فروش يكي از نكاتي است كه بايد به آن توجه نمود. به صورت تيتر وار مي توان به موارد ذيل در مورد گارانتي و خدمات پس از فروش اشاره نمود كه بايد قبل از تهيه دستگاه به آن توجه نمائيد تا در آينده براي تامين تجهيزات مصرفي دستگاه و خدمات ديگر با مشكل روبرو نشويد.

 

زمان گارانتي و خدمات پس از فروش

شرايط گارانتي دستگاه تصفيه آب خانگي

تامين قطعات يدكي در صورت خرابي بعد از پايان زمان گارانتي

تامين فيلتر ها در مدت زمان خدمات پس از فروش

 دستگاه تصفيه آب خانگي يك

امتیاز:
 
بازدید:
[ ۱۴ تير ۱۳۹۵ ] [ ۰۱:۳۵:۵۸ ] [ دستگاه تصفيه آب خانگي ] [ نظرات (0) ]
{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :
.: Weblog Themes By ratablog :.

درباره وبلاگ

در اين وبلاگ قصد داريم شما را با دستگاه تصفيه آب خانگي آشنا نموده و در انتخاب و خريد بهترين دستگاه تصفيه آب خانگي راهنمايي نماييم براي ارتباط با ما مي توانيد با شماره هاي 77618825 -77618817 تماس حاصل نماييد.
نويسندگان
مطالب تصادفی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت   لغو عضویت
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : 2
دیروز : 0
افراد آنلاین : 1
همه : 305
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
آرشيو مطالب
امکانات وب